Fika, hundlek och mera fika

Vet inte om det kan kallas som en produktiv fredag men vi har i alla fall haft fullt upp. Vi for till Johanna för en förmiddagsfika. Väl där började hon med att rensa sin garderob till min fördel, fick med mig en jätte fin skjorttunika som lappen sitter kvar på samt annat smått och gott. Tjejen har ju tappat så mycket i vikt sen i höstas så det är inte klokt! Blir lite avis, men nu har äntligen amningen börjat göra nytta så nu blir det till att kämpa på! Efter att hon testat alla sina kaksorter på mig inför söndagens födelsedagsfika var jag mätt och sockerstinn och dottern nymyst =)

Strax efter tolv packade jag in mig och Maitan i bilen och for hem och hämtade Vilde, vidare till Ida för att plocka upp henne och Bamse. Han är lustig Bamse för Vilde satt fram i volvon, vi ville slippa bråk i bilen eftersom de inte träffats tidigare, men han sket i Vilde och stack ner huvudet i Maits babyskydd, bebisar är tydligen det mysigaste han vet. Lustigt hur olika hundar kan vara. Väl på plats i skogen funkade Vilde och Bamse kanonbra så det kommer bli många lekdejter för de två herrarna framöver =)

0-21b59402b1e412bb96907900a371da07.png

Två nylekta och nöjda hundar, de kunde till och med samsas om bagageutrymet utan problem,                    Vilde brukar annars vara väldigt kinkig kring sånt..

Sen blev det helt enkelt fika igen, fast den här gången hos Idas granne Linda. Lite mer skitsnack och planering inför söndagens besök på barnloppisen. Nu är vi hemma och jag har hämtat ut ett paket till Mait med kläder från stockido.se, hur FINA som helst!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia Lindell

haha..vad kul att Vilde fått en ny kompis. OCH vilken kompis sen. Vilde ser ut som en liten myra bredvid denna grandiosa vovve. Han har väl fattat att det är bäst att hålla sig i skinnet...(och flaggorna:)).

2010-03-19 @ 22:43:20
Postat av: Ida

Så jäkla bäst att det funka. Har en nöjd hund här i soffan efter dagens lek.



Helt klart fler lekdejter

2010-03-19 @ 23:01:32
Postat av: karolin

Men SÖTNOSAR! Vad bra att de trivdes tillsammans och kan leka. Och vad bedårande gulligt att den stora älskar bebisar! Drömhunden liksom haha!



kram

2010-03-20 @ 08:54:03
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, han är galet förtjust i bebisar. Han kan titta hur länge som helst. Nosa och gosa. När Pysen var liten låg han bredvid honom på golvet jämt. Gärna med vår lilla bebis mellan sina framtassar. Så försiktig. Bästa hunden när man har barn

2010-03-20 @ 09:12:10
Postat av: Liw

Ida, jag tror jag får komma över med Mait någon dag så får de båda mysa. hon kan behöva lite mer närkontakt med hundar för Vilde håller sig på sin kant, vaktar och iakttar mest.

2010-03-20 @ 09:16:51
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0