Alla dessa facebook grupper


Det verkar som varenda åsikt, företag, offentligperson, band, seriefigur och gnällpälle har en egen facebook grupp. Hjälper det? Ingen aning, men jag har i alla fall hittat EN jag gillar starkt Namninsamling mot könsspecifika barnkläder.

Visst jag använder gärna klänningar på Mait, men jag motsätter mig starkt att det ska vara så otroligt köns indelat när det gäller barnkläder. Varför bara ha råsa och rysch pychs, blommor och volanger på "tjejsidan" och tuffta, spindelmannen, blått och grönt på "killsidan". Måste en viss färg representera ett kön i form av att vara i ett visst kontext? Inte för mig. Klär gärna Mait i spindelmannen och starwars, vilket är bra mycket "lättare" att göra än för föräldern som vill klä sin pojk i råsa. Gå med du med!

Kommentarer
Postat av: Philippa - mamma till Therese

jag tycker det är väldigt blandat och framför allt finns det kläder "på båda sidor" som kan användas oavsett kön... skulle bli galen om alla kläder skulle hänga blandat, jag älskar att klä Tess i rosa och flickiga kläder, vill inte behöva leta igenom allt annat också. finns ju inget som säger att man inte får köpa från "pojkkläderna" eller tvärtom heller

2010-05-27 @ 21:57:38
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Sara - mamma till Wilda

Väckte du henne? Hur gick det? Nyfiken i en strut hahaha



Ja, hon sover bra, men de 2 senaste dagarna har hon vaknat 6. Hoppas INTE det är en ny vana. Hon klarar sig dock själv 30 min-1 timme i babygymet innan hon vill ha mat så har jag tur slumrar jag om en stund

2010-05-27 @ 21:58:23
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Philippa - mamma till Therese

Sv: jag är ett lindex-fan jag ;) finns ju hur mycket underbara "neutrala" kläder som helst där tycker jag

2010-05-27 @ 22:11:20
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det gör du rätt i. Dissar det också nu på lördag. Är ju så drygt.hahaha..



Har inte barn själv, men jag har ju varit barn. Läste på det forumet nån gång om hur mycket kläder deras barn har. Alla föräldrar där kollade sina barns garderober och skrev hur många klänningar, skjortor, byxor, jackor m.m. deras barn hade. Den ena skulle hela tiden överrösta den andra. Och sen typ ett avslut med "Oj har inte tänkt på att mitt lilla barn har så mycket kläder." Typ jag spyr. Hade min mamma skrivt upp nåt sånt när jag var liten hade jag skämts ihjäl...

2010-05-28 @ 01:32:35
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: karolin

Tummen upp! Jag har sett att det har blivit bättre på en del ställen men definitivt inte överallt. Här traskar vi runt på båda sidorna och ser jag nåt fint köper jag det vare sig det är killigt eller tjejigt! Så himla larvigt!



Men vet du vad jag gjorde?!? Min syster vet att jag inte gillar hello kitty, men hon ringde och sa att hon hittat en såååå gullig tröja där kitty såg ut som en vanlig katt. Så jag gav henne tillåtelse att köpa den till Elin för hon ville så gärna haha. Hon är så söt, och nåt enstaka hello kitty kan ju inte skada (säger vi haha) fast jag kanske skäms lite nu!!:D



kram

2010-05-28 @ 06:24:00
URL: http://bekk.blogg.
Postat av: emma

jo:) Tobbe (bernjamins pappa) är ju dansk och jag tjatar på att han ska lära benjamin danska , men han är tyvärr itne swå flitig i de. men ja hoppas att han lär sig de lilla danska han får höra. hans farfar farmor och alla andra pratar ju danska med honom eftersom de ej kan svenska och jag brukar göra så han kollar på dansk tv för då får ja för mig att han lär sig orden han hör på tv:n :)



JO alla barn är söta när de sover:)

kram

2010-05-28 @ 07:29:56
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna J

Vill också ha könsneutralare kläder!

Vår granne och Elins blivande klasskompis Ivan har rosa som sin älsklingsfärg, hur lätt är det att hitta rosa kläder som inte är ryschpysch och snuttipluttkläder..

Jag vill ha barnkläder, that's it!

2010-05-28 @ 08:41:48
URL: http://sensommar.wordpress.com
Postat av: Anna Davidsson

Jag såg också den där namninsamlingen. Alltså jag tycker det är fel att göra så som butikerna gör. Vill gärna ha mer neutrala kläder i alla färger men samtidigt vill jag inte klä ut min dotter till en pojke... jobbigt det där =P

2010-05-28 @ 10:40:19
URL: http://annadavidsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0