Inställd morgon


Redan igår när vi for in till akuten avbokade jag dagens planer med Helena och Bastian. Just precis NU skulle vi ha mötts upp för en långpromenad med efterföljande fika. Jag hade som på känn att kvällen skulle sluta betydligt mycket senare än vanligt så jag avbokade som sagt redan då och tur var nog det för jag är inte mig själv idag. Hade problem att somna igår så jag låg och läste ut min bok, blev för trött och låg och lyssnade efter Maits små lätta andetag när min omgivning dominerades av Magnus snarkningar, inte lätt. Blev några turer till Maits säng för att kolla så hon levde, nojjan var på topp. Nä nu ska jag äta frukost för det är välgörande har jag för mig. Försöker komma ihåg vad som hjälper när man är bakis, inte för att jag drack någon alkohol igår utan sömn brist har samma effekt på mig, och det enda jag kommer på och är sugen på är Coca Cola. Kanske inte sååå välgörande att starta dagen med det? =)

Solen skiner i alla fall genom den halvgråa himlen så bara jag ätit, duschat fått i ordning Mait och vi vilat förmiddag ska jag försöka ta mig ut i friska luften, DET brukar hjälpa! Trevlig torsdag! Och kom ihåg att "vakta" era små =)

Kommentarer
Postat av: AnnaH

Jo, jag har också läst att det är så vanligt. När de lär sig rulla är förstås en kritisk period och den andra är när de börjar klättra och kasta sig okontrollerat åt alla håll (ca 8 - 12 månader). Det närmaste vi behövde komma med Evina var att jag höll på att tappa henne när jag bar henne och hon plötsligt slog ifrån och kastade sig bakåt. Som en ren reflex fångade jag henne så huvudet bara snuddade vid golvet. Hon grät till av rädsla men det var värre med mig som grät hysteriskt en bra stund därefter. Hormonerna man har snurrande i kroppen gör ju inte att man blir mindre rädd för allt som händer eller kan hända.



Lycka till med WP när du ger dig på det igen! ;-)

2010-05-06 @ 09:59:51
URL: http://annaharr.se
Postat av: Ros-Marie

Vad skönt att det inte hände er något "värre"!



Barn är oerhört mjuka tack och lov. Det var en nervös stund förstår jag. Mait visade vad snabb och mycket hon kan. En tumregel som man brukar ha är, som ni nog har hört, skriker barnet så är det inte akut livsfarligt. Det som hände med dig eller E var att någon av er satt i halsen. Tack och lov så lyckades pappa L att slå loss det som fastnat. Jag slapp uppleva det för jag var inte hemma! Som förälder växer man varje dag, eller hur?

Jag längtar efter er!

Stora varma kramar!

2010-05-06 @ 10:05:52
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Här skiner tyvärr ingen sol, jag som tänkt bättra på min icke existerande solbränna ;P Nu har min temahelg barnkläder börjat! Har en massa tävlingar som kommer ut, delta gärna. :) Hoppas att du får en fin helg. Kram

/ Diana

2010-05-06 @ 11:18:44
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0