Smärta, gjorde det verkligen så här ont förr?


Jag har en ganska personlig fråga till er som har fått barn, nyigen eller för många år sedan. Gjorde det ondare vid mens efter förlossningen än innan? Jag har under natten och nu på dagen haft sådana kraftiga kramper i magen att det svartnar. Har i alla år haft väldigt kraftiga smärtor just första och andra dagen men det här tar priset. Som det känns nu kändes det inte ens under förlossningen, det här är inte hållbart i längden. Kommer det fortsätta så här eller är det bara för att maskineriet ska igång som det gör extra ont?

Ingen höjdar dag och vi som för en gångs skull har en helgkväll ledigt tillsammans. Men det är bara att göra det bästa av kvällen. Nu blir det strax till att fara på ICA och inhandla några goda korvar för det blir grillning och film ikväll. Hörs hej!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag har aldrig någonsin haft mensvärk tidigare men hade det vid min första mens efter förlossningen.. Nu är den inte i närheten lika smärtsam som din men jag blev förvånad att jag hade det öht..

Får se om det är en engångsföreteelse eller om det är återkommande.



Kram

2010-05-07 @ 15:34:46
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Sandra

Min första mens efter förlossningen va också sjukt jobbig! Mensvärk till tusen, och blödde så mycket så jag inte kunde gå ut första dagarna.

Det blir bättre, har inte alls lika ont nu, men blöder fortfarande rätt mycket när den kommer och hälsar på....

Hoppas du mår bättre imorgon!

2010-05-07 @ 19:09:27
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: AnnaH

Mina första menstruationer efter båda barnen har gjort svinont. Brukar också ha redigt ont i normala fall men det har varit snäppet värre. Jag har skyllt det på att livmodern kanske inte återhämtat sig eftersom jag fick första mensen 6 veckor efter båda förlossningarna men det kanske inte är så då utan bara gör ondare när det kör igång igen.

2010-05-07 @ 19:28:03
URL: http://annaharr.se
Postat av: Sandra

Ja jag har också hört att det ska bli bättre efter att man fött barn.. Inget jag märkt av hittills men vi kan ju hoppas att det blir så längre fram om inget annat =)

Ja tiden går ju så himla fort, man hinner knappt med. Våra bebisar växer alldeles för fort =)

Kram på dig!

2010-05-07 @ 19:42:21
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Philippa - mamma till Therese

jag får bryta trenden och säga att jag alltid haft djävulsk mensvärk, men inte haft den minsta antydan till det efter förlossningen, så för min del gick det helt åt andra hållet... oerhört glad för det

2010-05-07 @ 20:54:49
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag fick tyvärr mer ont både vid äl och mens efter första barnet. Ibland gick det nästan in i varandra så att jag hade ont 2-3 veckor i månaden (kan tillägga att jag inte använde nåt prev.medel mellan barnen). Nu har jag inte fått tillbaka mensen efter Nilas än men jag hoppas att det blir bättre.



Hoppas det bara beror på att det är första efter grav och förlossning och att du slipper ha så ont senare.

2010-05-07 @ 22:25:39
URL: http://familjendunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0