Solvarm

Jag är fortfarande solvarm i huden efter både middag och bad med Mait. Kommer nog kännas när det är dags för sängen är jag rädd, trots solkräm. Fick höra av Magda idag att hon hört att man inte ska smörja barn med solskydds kräm innan de är 1 år.  Både jag och Magnus har för oss att vår BVC tant sa att man kunde smörja när vi frågade och så självklart så ska de ju inte "vara i" solen utan ska skyddas, men som en extra säkerhet kunde man smörja. Någon som vet för nu blev jag tveksam? Vår BVC tant kan tyvärr vara lite virrig ibland =)

Mait i skuggan igår, gissa vad hon gör?

Mait äter nu en flaska ersättning och sen blir det en lugn kväll framför TVn här hemma fram till att Mait vaknar och vill ha mat för natten vid 22- tiden. the Big bang, Cougar town, Arga snickaren och Grey´s står på vår TV tablå, underbart! =)


Kommentarer
Postat av: Sara med Tyra & Noah

Magda har helt rätt, barn under 1 år ska INTE smörjas med solkräm. Eller det var iaf vad vi fick lära oss när vi fick Tyra... Den här gången har jag inte ens tänkt på det.

2010-05-19 @ 19:34:17
URL: http://busungarna.wordpress.com
Postat av: sara - mamma till wilda

Håller du samma mattider om dagarna?



Många frågor från min sida nu hahaha

2010-05-19 @ 19:38:16
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Anna J

Jag fick lära mig att man inte ska smörja in barn under ett med solkräm men av vilken anledning kommer jag inte ihåg.. Kanske för att man inte ska bli trygg med att de är skyddade och ha dem för mycke i solen, jag minns inte. Vi smorde iaf Elin fötter och händer innan hon var ett år just för att de är svårast at skydda..

2010-05-19 @ 19:42:41
URL: http://sensommar.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jadu, enligt vad jag fått lära mig ska de inte smörjas. Dels av den uppenbara anledningen att de helt enkelt inte ska vara i solen överhuvudtaget. Och dels för att solkrämen kan innehålla ämnen som kan vara skadliga eller irriterande för deras hud.

2010-05-19 @ 19:52:26
Postat av: Sandra

Intressant att läsa de andras kommentarer här... Jag hade ingen aning om att man inte ska smörja in dom, och har redan köpt solskyddsfaktor till Neo. Så klart man inte har dom i direkt sol, men jag hade tänkt smörja in för säkerhetsskull.

Nu blev jag jätteosäker =)

Och varför ska man inte göra det? Är det för att huden kan bli irriterad?

Hoppas du får ett svar och att du delar med det till mig ;-)

Kram!

2010-05-19 @ 20:12:01
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: gabriella

Hello!

Man ska inte ha barn i sol när de e små! man ska inte smörja in dom heller har jag hört!! de ska vara i skuggan sa dom till oss!!

hoppas allt e bra annars med er!! det e de hära!!

Kramen

2010-05-19 @ 20:44:19
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

härlig bild förresten



Hjälp. Äter hon så ofta? Jag har försökt få wilda att äta oftare, men icke. Halv 8, 11, halv 3, 18 och sen 22. Det passar damen bäst

2010-05-19 @ 20:49:06
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: karolin

Åhh är den mössan från när du var liten eller nåt? Min svärmor kom förbi igår med en exakt likadan haha. Den var från när min svägerska var liten (hon är född 84) men Elin kunde inte ha den, den var för liten :)



Det där med solkräm vet jag inget om. Jag smörjer Elins ansikte när solen skiner (mest för att JAG bränner mig lätt) men försöker ju att inte ha henne direkt i solen. Men jag tror det blir bra hur ni än gör. Kör på blöja solhatt och skugga ni, det låter vettigt :)



kram

2010-05-19 @ 21:30:24
URL: http://bekk.blogg.
Postat av: Ida

Det kommer ju faktiskt sol även där det är skugga och hur gör man då när man är mitt emellan skuggorna?



Jag blir bara så irriterad, använd sunt förnuft.Det är så många råd hit och dit och vissa är bara så knepiga.



Jag smorde då pysen och då kunde vi vara ute utan att oroa oss. Däremot var vi noga med att bada bort solkrämen på kvällen.



2010-05-19 @ 22:24:30
Postat av: Kakkakaffe-Eva

Vi smörjer Celine med solkräm. "Undrar om hon kommer att dö nu?"

2010-05-20 @ 08:20:44
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: Ida

Fick höra av mamma att jag bara är snurrig och att vi inte smorde så mycket som jag hade för mig. Det var istället solhatt och tunna kläder. En vit bomullsskjorta ger solskydd 15 tex så det går. Men så får man väl komplettera med solkräm när det behövs. Dock behöver man ju inte klä på sina barn med tjocka kläder och i flera lager. Tunna bommulskläder som täcker större delarna av kroppen räcker gott och väl. Och skugga då såklart.

2010-05-20 @ 23:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0