Vi går gatan fram


Idag är det alldeles PERFEKT väder för att vara ute med Mait utan att behöva vara orolig för att hennes ömtåliga hud ska exponeras för solen. En timme har jag, Mait och Vilde promenerat runt Bergehem. Kollat på alla de härliga blommor som slagit ut under veckan som gått, det har skett så rasande fort. Från att ha haft bruna gräsmattor förra onsdagen så är det idag grönskande vackert och äppelträden är på väg att blomma, underbart! En av de största fördelarna med att bo i lägenhet i ett annars villa dominerat område är att det grönskar på ett helt annat sätt på villagatorna än i lägenhetsområdena. Det både doftar och låter försommar när jag går gatorna fram och minnet från min uppväxt i ett liknande villaområde är nära till hands.

Efter att ha sicksackat mellan de olika lekplatserna i jakt på en babygunga och nästan givit upp hoppet så hittade vi en på den femte och sista lekplatsen jag vet om här på området. Nu har Mait premiär gungat. Tyvärr så var inte Magnus med, men jag gissar på att om han varit med skulle det inte blivit något gungande av för han är så mycket mer försiktig än vad jag är. Med detta menar jag inte att jag är oförsiktig men han är snäppet värre. Klarar hon av hoppgungan så klarar hon även av en vanlig babygunga. Speciellt nu när hon "kan" sitta =)




Kommentarer
Postat av: Kim

Här finns det INGEN lekplats i hela Grisslehamn! Den enda är inne på dagis liksom.



Härligt, jag vill ha kamera och filmkamera, men då krävs massa extra tusenlappar. :p Kram

2010-05-23 @ 23:08:45
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0