Uppdatering

Skrev ju av mig i ett tidigare inlägg om hur jag mår just nu och konsekvenserna kring det, tycker på  något plan att jag är skyldig er att uppdatera kring läget. Om inte så är jag i behov av att skriva av mig igen.

I söndags kväll gjorde jag efter en dag full av ångest slag i saken och gjorde en internetanmälan till psykologstudenterna i Umeås mottagning. Redan kl 09.00 på måndag morgon ringde mobilen och det var då en ansvarig som sa att de  tagit emot min anmälan och ska kalla mig på "interjuv/bedömnings samtal".

De sista dagarna har jag och M pratat kring det här och jag har bara genom att lyssna på hur han upplever mig och de situationer jag hamnar i fått en större och djupare insikt i mitt problem. När vi sedan idag träffade först pappa och Mona och sedan mamma har jag berättat om denna kontakt med mottagningen.

Att det är en lång process att komma till insikt kring sig själv är verkligen sant, för mig har det tagit dryga tio år. Insikten hjälper mig i nuläget att söka samtalshjälp och att öppna mig inför mina nära och kära. Om det inte vore för att jag är så rädd att skada min och M´s relation vet jag inte om jag skulle tagit mig för att ta detta steg. Det är ett stort steg. Men ett bra sådant!

Jag känner verkligen det stöd jag inners inne alltid vetat att jag haft från mina föräldrar  när jag pratar med dem om problematiken och är så glad att jag tagit steget! Vet att det kommer bli en jobbig tid med insikter och självkännedom jag nog länge blundat för, men för min, M´s och Ärtans skull ska jag vara stark och inte blunda för problemet.

En annan sak som är en ren "vinst " från inlägget är att jag insett ( och några har insett via mitt inlägg) att det är vanligare än vad vi tror att må dåligt under sin graviditet. Jag tycker det är lite synd att det inte är fler som berör ämnet. Är väldigt tråkigt för att gå runt och tro att man är ensam om problemet får en bara att må ännu sämre.

Kommentarer
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Tack, vi tycker också han är jätte fin vår lille:)



Hoppas du kan få hjälp med din rädsla, för förlossningen är verkligen en häftig upplevelse och borde så vara för alla. Kram

2009-08-25 @ 23:16:17
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Pety

Sommar med Göran :D rätt rolig haha!



Jaså okej :) men det är ju bra.

Mamma köpte pepcid duo åt mig.. nojig som jag är så läste jag på förpackningen å det var ju tur för det stog att man ej helst skulle ta det om man var gravid :/ irriterad som jag blev så fortsatte jag bara med mina samarin haha.. pallade inte :P

2009-08-26 @ 00:01:31
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Pety

Jaa, haha den var faktiskt pinsam! det har du rätt i.



120 dagar prick nu :D eller ja, imorgon då.. men kan inte låta bli å kommentera de haha. så jäävla mys när det är "jämnt" eller vad man ska säga på babytickern :P love it.



aa men det var ju bra. jag är så jävla kring kring när det gäller sånt där. mamma oxå tydligen haha!

2009-08-26 @ 00:16:24
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Nina

tror det är ganska så vanligt att tro att man är ensam med att ha problem. Men så är det ju sällan. skönt iaf att dem ringde så pass snabbt. måste säga att du hade en väldans tur då. jättte skönt verkligen. ibland måste man ha det med. :D



ja hon trodde inte den va elakartad eller något sånt, då hon bara såg några få strimmor i den. så man får ju vara glad för det. nu vill ja att 4-6 veckor ska spolas fram snabbt. skulle vara skönt..



tur att vi har sån pass bra vård iaf så att dem kollar upp förändringar. hellre fööör försiktig (om man nu kan vara det) än å skita i det..



hoppas du hade det suuuper mysig godiset :D

2009-08-26 @ 07:44:10
URL: http://modesida.blogg.
Postat av: mindy

Godmorgon min gravida blogga vän..Allt är bra med mig denna morgon..sitter med min frukost nu..så skönt att starta dagen men en tidig frukost..Ska inte jobba förs i kväll..skönt med skift så man kan passa på att njuta av dagarna med innan man behöver tänka på jobbet.Ha en skön onsdag.kram

2009-08-26 @ 07:49:18
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mindy

Det var en tidigt morgon för din del..Hoppas att bil resan kommer gå bra & smidigt för er..Gäller att du har eller ni har köpt på er massa godsaker så ni kan äta på under resan gång..det är ändå en bit som ni ska köra..Hur kommer det sig att ni bor så långt i från dina föräldrar.kram kram

2009-08-26 @ 09:48:37
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mindy

Hoppas att resan blir en behaglig resa..som du säger är det fördel att det är trist väder..inte skoj att sitta i bilden i många timmar med gassande sol..kram

2009-08-26 @ 09:57:20
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad skönt att höra att du har sökt hjälp. Det är verkligen en styrka i sig att inse att man behöver hjälp och ta det steget. Trevlig resa hem till Ume. Hoppas att vi ses i höst! kram

2009-08-26 @ 11:46:18
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0