Det händer saker


Vet inte riktigt hur jag ska kunna dela med mig av allt som hänt  för det har hänt några riktigt stora saker som jag berättar om lite snabbt.
Gammel farmor Karin ( min farmor) fick träffa Maitan för första gången, helt underbart att se hur äldre människor och bebisar får kontakt. Vi knäppte även ett klassiskt fyra generationers kort.


Farmor, jag med Mait och morfar.

En annan person som fick träffa Mait för första gången var min lillebror Emil, Mait morbror. Det var en stolt och rörd Emil som höll Mait för första gången. Han hann inte ens få av sig jackan innan Mait var hos honom. Ett stort ögonblick, men kanske mest för mig och Emil. Mait var lika obrydd som vanligt =)


Finaste Mait med bästa morbror ever =)

Gullungen har så klart blivit rejält bortskämd av både morfar, Mona, Morbror och Jennifer. Inte bara med kramar och kärlek utan även med presenter. Hon fick en jätte rolig mjukis kossa av Emil och Jennifer som hon sedan har smajlat åt hela helgen. Det är det första icke mänskliga ansiktet som hon ler mot och idag har hon även smajlat mot en gubben i lådan leksak som hon fick av Monas dotter Angelica med familj. Det är så kul att se hur hon upptäcker nya saker och hur roligt det är att göra det. Gullunge!


Mait och morfar =)

Helgen har som ni märker varit helt tillägnad mys med min familj, underbart! Påsken har som vanligt varit fylld av godis, mat och lite vin, mums!
Amningen som innan helgen krånglade är nu på bättringsvägen och jag tror att problemet grundades i att jag var förkyld och producerade dåligt med mjölk samt att Maitan var täppt i näsan och inte kunde äta ordentligt. Vilja, saltlösning och ersättning har räddat helgen och nu är vi båda mycket kryare och flaskan kommer bara fram inför natten och då egentligen mest för att Mait ska sova så läääänge som möjligt =)


Kameran är som alltid spännande =)


Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Jag längtar efter "gullet".Hon ser alltid så vaken ur.

Kram från oss

2010-04-06 @ 21:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0